torsdag 19 december 2013

ledskov

Har bara väntat på ledskovet jag vetat ska komma och nu är det här. Har inte saknat det. Får inte ta någon medicin mot min reumatism p.g.a såret i buken. Medicinen (Remicade) sätter ner immunförsvaret och får absolut inte tas om man har infektion, sår osv. Får överhuvudtaget inte börja om med Remicade då detta med magen och tarmen hände. Man törs inte chansa att det inte ska hända igen. Remicade är en bra medicin men har en del svåra biverkningar. Vaknade på morgonen med ett molande i lederna och ont i halsen som jag alltid får vid ledskov. Har fått inflammationer i fingerlederna och käklederna och det brukar jag inte ha. Väntar på att reumatologen ska ringa upp men antar att dom inte kan göra så mkt. Utan medicin kan man inte göra så mkt mer än ge cortison och det är jag inte så glad i att ta. Svårt fall- doktorn grät.

God morgon!

1 kommentar: