onsdag 11 december 2013

irrrrrriiii

Saker och människor jag ofrivilligt måste ha i mitt liv och som jag stör mig på vääldigt mycket. Jag har märkt att jag är lite extra lättstörd och tålamodet verkar gått ner i arbetstid. Jag brukar sällan reta upp mig eller bli stressad men nu blir jag det .Blir nog så då man befinner sig i kris själv. Nedan störande situationer.

1) När matleveransen kommer på fredagarna innebär det även att tre sura gubbar som stinker svett går in med skorna och blöter ner hela köket med mina varor. En av dom drar så torra skämt så fick dricka 2 liter vatten då han gått. Måste man vara tre stora svettiga karar för att lämna en matleverans. Såå mycket beställer jag inte. Dessutom får jag aldrig det jag beställde.Beställde ett 3 pack med micro pop och fick hem 10påsar, Skrev att jag ville ha felix goda soppa som finns i plastbrukar. Då fick jag två glasburkar med mexicana soppa men den var helt ok. Beställde 2 st catch original men fick catch mini....bara det att jag får sätta in 4 stycken i munnen om det ska pirra till någonstans.

2) Sura griniga taxichaufförer i åldern 65+ även här kommer svettdoften in och blandades med lössnus som hängde i chaufförens mungipor. Alltså det här med gubbar och hygien? Badar och duschar inga män längre? Sen kör dom som galningar fast det är snorhalt ute.

3) Entre värdarna på Sunderbysjukhus. Alltid då jag sitter där och väntar på taxi så sitter personalen och gör typ ingenting. Visst gör dom ett bra jobb med att hämta och lämna patienter på olika avdelningar men jag tror knappast att det behövs 8 personer till det... idag satt dom och åt hela gänget och på det var det kaffe och choklad. Oftast sitter dom vid datorn eller surrar med varandra. Slöseri med arbetskraft.En av dom frågade en annan om dom hade någon hämtning snart men det var en bit bort. Jag försökte få kontakt med någon av värdarna men som var helt inne i sin måltid och dom hade skärmat för. Jag behövde dock hjälp med att hämta ut massa tunga saker från apoteket och har ingen ledig hand då jag går på kryckor. Men dom var så himla upptagna så hoppade iväg till apoteket själv så det ordnades.

4) Kryckor! Är så förbannat, j-la less dom så ska personligen dränka dom då jag kan kasta dom åt fanders. Har gått på heltid nu på kryckor i över två år. Kryckor är fruktansvärt osmidiga. Man försöker ställa dom mot ex en vägg eller lutat mot något då man behöver sina två händer men vad händer? ja dom glider iväg och ramlar såklart. Man ska fumla och hålla i dom samtidigt som man ska försöka hitta något i sin väska. Man blir glad då man hittat det man sökte och koncentrationen brister och PANG så ramlar kryckorna. Har oftast haft tur så ingen blivit träffad men för någon månad sedan råkade jag slå en liten pojke i huvudet. Men det gick bra. Sen ska vi försöka ta oss runt på kryckorna utan att slå ihjäl sig. Det gäller att inte slarva med broddarna i kryckorna och fälla ut dom. Man måste även komma ihåg att dra in dom när man ska gå på torrt underag och i hemmet.
Under mina år med kryckor har jag fått dom i skallen x antal gånger. Har även fått dom i bröstet då jag åkt bil med någon som tvärstannat.Hur man än gör med kryckor så blir dom aldrig nöjda. Det är alltid en som slänger sig på golvet och tjurar och det är alltid en som bara spårlöst försvinner.

5) Smygbävrarna ute i trafiken. Dom som kör 60-70 på 90 väg eller ännu värre på vägar där man får köra 100-120. Dessutom sitter dom så nära ratten för att dom ska kunna se något som i alla fall jag anses vara väldigt viktigt.

6) Hemtjänsten... har varit rörigt från första start. Först skulle jag ha varje dag i en vecka. Sen skulle jag bara ha städhjälp varannan vecka. Då hörde jag något om två gånger i veckan...förbannat struligt skulle jag säga. Vi har dock möte i morgon så då kanske man kan få räta ut lite frågetecken.


Var var Viktoria igår?? skolkade hon från nobelmiddagen? Undrar om våran konung helt lungt kan säga:  jag  iiiidddsss int gå i år! Jag vill ha en lugn hemmakväll. Ha fredagsmys under min nya filt och med tofflorna på.



2 kommentarer:

  1. Vickan var i Sydafrika med Reinfeldt. Inte något kuckilurande där inte. Men väl minnesstund över Mandela.

    Du borde uppfinna någon bra mojäng som gör att man inte halvt slår ihjäl sig själv och andra med de där kryckorna. Typ någon som gör att de kan stå av sig själv/gå att fälla ihop eller något annat fiffigt. Du om någon vet ju precis vad en kryckanvändare behöver! Kommer du på något så tar du patent och sedan är det bara att håva in millarna :)

    SvaraRadera
  2. Håller med Sara P. Hitta på någon kryckmojäng och tjäna pengar på dina erfarenheter gumman.
    Håller om dig i mina tankar, och hoppas det blir bättring snarast.
    Kramizzz
    Å kolla nu med färdtjänst ifall du vill komma bort från Luleå och fira i Arjeplog?? DU är varmt välkommen om du har lust. Moster E

    SvaraRadera