tisdag 3 december 2013

att se det goda


Då livet känns som mörkast och man inte ser en enda anledning till att orka fortsätta så måste man försöka att fokusera på det goda man har omkring sig även om det kan vara oerhört svårt att hitta hopp och glädjeämnen alltid. Ibland är det väldigt lätt att ge upp hoppet om man hela tiden drabbas av det ena slaget efter det andra. Den gamla klyschan om att det blir bättre och nu kan det inte bli värre stämmer absolut inte- det kan jag intyga, inte i mitt fall i alla fall. Det kan alltid bli värre hur tråkigt det än är att tänka på MEN det kan även bli bättre. Det är nog tur att vi inte vet vilka prövningar vi ska utså genom livet för hade jag vetat hur mitt liv skulle bli och vilka sorger/sjukdomar och motgångar som jag skulle tvingas att hantera vet jag inte om jag hade bromsat om en älg mitt i allt stod i vägen

Bäst på att fokusera på dom och det man mår bra av! nedan ett litet axplock. 



Djur!




äkta tjejkväll med god dryck

Anna vännen och My


Träning!
Läsa eländiga böcker
spela gitarr
sticka mössor som bara blir halvfärdiga
Gooo mat
inredning
promenera
god middag med vänner
skriva texter och dikter



fina moster, fina bror och fina kusin Malin

fina moster Anso!

världens gulligaste unge

Världens gulligaste unge

Go killen

go killen junior

möte med häst

tjejerna

resa till varmare breddgrader

fina mostrar

fest med släkten

finaste kollegan Eva

fina morbror


stilige bror Fredrik

bästa Thåtte

ridning på g

grillfest med släkt och vänner

zambooooooo

pyssel för stora och små

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar