torsdag 12 december 2013

mätt

Idag har jag varit och ätit julbord med jobbet ute i Örnvik. Dom har ett helt fantastiskt julbord och det är en skam att man blir mätt så himla fort. Man trycker i sig så att det håller på att komma ut genom öronen och sen gnäller man över att man mår illa. Jag och Calle hittade dock den ultimata smälta maten prylen. Två äkta, tjocka massage fotöljer som tog hand om våra spända och mätta kroppar. Där låg vi och filosoferade om livet medan dom andra fortfarande åt julbord. Dock kan jag tycka att fotöljen var en aning hårdhänt här och där och inte fattade den att den skulle trycka mig under fötterna.

Haft möte med biståndshandläggaren idag och efter det åke jag och moster Anso och hämtade ut paket på coop samt handlade lite. Hade beställt två jeans med hög midja så det inte trycker på såret men har så mycket extra vadd och kompresser över hela magen så fick inte igen dom. Blir nog en längre period med såsbyxor är jag rädd.

Fredrik, Sofia och gullungarna var förbi en sväng. I morgon bitti blir det till att stiga upp tidigt för jag tänkte se på Kids lucia firande på dagis. Ska bli kul :)

Igår blev jag så varm i hjärtat. Det är så skönt att kunna hjälpa till och få förtroendet att göra det. Det kändes fint att prata med den berörda och att hon har sådant förtroende för mig. Finns alltid för er!

Fortfarande mätt....

1 kommentar:

  1. Hej fina du. Vad trevligt du verkar haft det på julbords-middagen, trots den uteblivna underfoten-massagen.

    Jag undrar en sak som jag hoppas du kan svara på (men bara om du vill!) när och varför insåg du att du var beroende av tramadol? Blev du mycket personlighetsförändrad och på vilket sätt? Jag antar att dom flesta får samma förändringar, om det blir nån märkbar sån alltså.

    Jättebra du skrivit om det för jag tror många många är drabbade, som kanske inte ens vet om det än. Kram!

    SvaraRadera