onsdag 18 december 2013

Konsten att somna på soffan

För det är en konst. Har provat två gånger denna vecka men jag är helt enkelt väldigt dålig på att somna på soffan. Pernilla somnar på soffan hela tiden. Hon har gett mig utförliga instruktioner men det fungerar inte i alla fall. Hennes handfasta råd för en lyckad somna på soffan natt är:

1) släck ner överallt
2) borsta tänderna i förebyggande syfte
3) bre om dig med ett gossigt täcke och en fluffig kudde
4) sätt på ett totalt meningslöst program ex go kväll på svtplay.
5) när du nästan håller på att somna så sänk ljudet
6) när ögonen faller igen så vänd ryggen mot tv:n och ha bara på ljudet svagt i bakgrunden. (?!)
7) somna på soffan.

Jag gjorde visst inte som sig bör

1) gick och la mig i sängen men var för pigg för att somna
2) tog en kudde med mig från sängen för att somna i soffan
3) slog på ett program som var för intressant för att somna till
4) programmet visades på en kanal med reklam som gjorde att volymen steg varje gång det var paus.
5) hade lampor tända i halva lägenheten
6) filten var för kall
7) blev inte tröttare av att ligga i soffan så gick tillbaka till sängen efter programmet jag fastnat i tog slut.
8) somnade tillslut som vanligt i sängen.

Jag antar att det krävs övning för att bli bra på att somna i soffan. I framtiden kanske den frågan dyker upp under ex en anställningsintervju. " Är du bra på att somna på soffan och hur ofta gör du det?"
Det är tur att jag är bra på andra saker än just somna i soffan.
Detta inlägg känns oerhört djupt och meningsfullt.

Godnatt var du nu än sover.

2 kommentarer:

  1. Haha, ja inte somnar jag ju jämt i soffan, men E:s säng räknas väl som "en annan plats" än min säng.

    Vill tillägga några saker, SVT play funkar nästan bättre än tv:n då programmet avslutas av sig själv när det är slut. Sen glömde du tillägga regeln om att programmet helst ska vara på svenska!

    Och jaa, du måste vara relativt trött redan innan du lägger dig=)

    Lycka till!! kram p

    SvaraRadera
  2. Hm...ligger det i generna? Jag kan heller inte somna i soffan och definitivt inte till ljud. Sitter jag i soffan så är det för att se ngt, kan inte se på dåliga program då kryper det i kroppen.
    Men, jag kan sova på soffan om det är på e.m... å ska vila, tex vid huvudvärk. Då känner jag mig instängd i sovrummet och vill vara med lite, genom att då vila på soffan. Dock fungerar det inte att sova Tv.

    Kramiz =) Moster E

    SvaraRadera