tisdag 8 mars 2011

6e sinne?

Ibland tror jag fasen att jag är utrustad med ett sjätte sinne. Eller alla har väl ett sådant sinne men alla kommer inte i kontakt med det. Känner ofta starkt på mig saker innan dom inträffar och idag är jag väldigt glad över att jag gjorde det. Hade jag inte gjort det så hade jag blivit påkörd i sidan idag av en idiot i trafiken. Jag kommer körandes från Sunderbyn och kommer till rondellen med den stora bruna bollen. Jag ska rakt fram i rondellen och ligger i vänster körfält. Brevid mig kör en grön bil som också kommer från Sunderby hållet ( i höger körfält) och helt plötsligt får jag bara en jättestark känsla av att bilisten kommer att svänga vänster fast han ligger i höger fil och alltså korsa min körbana. Alltså bromsar jag in kraftigt och håller ögonen på bilen och mkt riktigt! Idioten svänger vänster ner mot barnens hus och kör alltså mitt framför min bil. Hade jag aldrig känt på mig vad som skulle hända så hade jag aldrig bromsat ner utan kört på som vanligt och då hade han smällt in i min högra sida. Eftersom det var barmark i rondellen så var ju farten ganska bra också så det hade nog blivit en rätt bra smäll. Behöver jag säga att jag låg på tutan? grrrrrrrr

Nu lite plock och sen stall och ridning. Tränade igår och det känns idag. Svårt hitta en balans mellan bra träning och träning som förvärrar. Trodde rodd skulle vara den ultimata träningsformen men får väldigt ont i fötterna av det. Man skjuter ju på liksom hela tiden. Ska prova någon gång till och då med fotstöden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar