fredag 18 mars 2011

Hääälg!

Tjena mannen! (Ove i solsidan)

Varit lite torrt på bloggfronten ett par dagar. Ibland har man helt enkelt inte någon inspiration att skriva något.
I onsdags var jag hemma från jobbet då jag kände mig dålig. Igår var jag ledig och kände mig bättre så åkte och tränade ett lätt pass hos sjukgymnasten. Sg satte på mig ett pulsbälte och skulle mäta vilopuls samt arbetspuls då jag cyklade. Hann inte ens börja cykla då han blev lite förskräckt över att jag hade så extremt hög vilopuls (110)! När jag hade cyklat fort i 10 minuter och var hyfsat anfådd och påverkad så hade inte pulsen stigit till mer än 145 slag/min. Sammanfattningsvis så har jag ett alldelens för litet spann mellan vilo och arbetspuls och då pulsen inte blir högre vid ansträgning så förklarade sg att att musklerna inte får nog med syre varav jag får väldigt svårt att andas samt blir väldigt muskelsvag. Jag har högt blodtryck sen förut och den medicinen tar ner pulsen och då borde ju även vilopulsen vara lägre...Eftersom jag både tränar styrke, kondition samt rider så borde jag absolut inte ha så hög vilopuls.
På sg`s rekommendationer skulle jag ringa vårdcentralen och fick en akuttid idag. Vet allt för väl vad det innebär = en stressad läkare och han jag ska till är dessutom väldigt arrogant så detta besök ger jag inte mkt för men han får gärna överraska mig!

Åkte och red på kvällen och red Kasper som jag tycker om att rida även om han inte är den lättaste att sitta på. Man får kämpa en hel del och stundtals kändes han fin. Efter ridningen åkte jag och Pernilla till Hagaviken och badade bastu och fick äka hemmagjord kräm och bulla. Var hemma runt 2130 och då var jag hyfsat trött och slut. Basta är skönt men man blir en hel del mosig i fontanellerna efteråt och tillsammans med ett föregående ridpass kände jag mig som en medvetslös koala och dom är inte pigga!

I kväll blir det skaldjursbuffe med det glada gänget på Invit. Nedan några trötta djur.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar