måndag 28 mars 2011

hårfärg och soppåsar

Nu är nog våren här för nu börjar jag få vårkänslor och göra saker som jag brukar göra på våren. Förr om åren flyttade jag ofta just på våren men dom senaste åren har jag nöjt mig med ny hårfärg, ny vårjacka, ny hobby, nya gardiner till mina vårtvättade fönster, ny parfym eller varför inte en ny maträtt? Idag var jag på stan med jobbet och inhandlade ett par lårhöga svarta stövlar som var på superrea. Dom var nästintill gratis kan man säga. Därefter promenerade jag till frisören och köpte två toningar som jag just tvättat ur. Trodde resultatet skulle bli ljusare och mer kopparfärgat men det blev rätt mörkt. Får kolla i ljuset i morgon hur det ser ut.

Varit förbi Hermelinen då mitt sår spruckit upp. Fick pencellin då det även var en infektion. Dom kunde inte sy det då så mkt hud farit bort så det finns liksom inget att sy i. Får hoppas på att det går ihop hyfsat i allafall.
Jag och Pernilla med dotter har varit och solat och sen handlat på willys. Gud vad mkt roligare det är att handla när man har sällskap. Man kan liksom rekommendera goda saker åt varandra och jag kom hem med saker som jag inte brukar handla som typ nyponsoppa och tre olika cremefraicheburkar och genomskinliga soppåsar...slutar väl som det brukar med att det står och blir dåligt i kylen. Varför kan man inte bara planera en veckas matsedel och handla för det? jag menar jag börjar ju faktiskt bli vuxen.

Nä nu BB och sen zzzzzzzz
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar