torsdag 3 mars 2011

In love

Jag är kär! i en helt bedååårande häst som kommit till klubben. En svart/vit skäck som var hur mysig, gullig och snäll som helst. Gyllan trodde även att vi kommer tycka om att rida den. Provar gärna:) Är lite svag för skäckar sen "skäcken" (Mystic) som var en häst helt i min smak och som jag tävlade förr om åren. Det sa liksom klick på en gång men jag tror att det kommer finnas ca 348 andra stallisar som kommer bli lika betuttad i henne. Den var helt perfekt storleksmässigt enligt min mening.
Så här ser en skäck ut för dom som inte vet. Det är dock inte hästen som skrivit brevet som är med på fotot.


Ridit Kasper på lektion. Det var hiskeligt jobbigt. Red honom där före jul eller om det var direkt efter jul och då var han i en otroligt fin period. Idag var han inte lika fin även om han är rätt rolig att rida. Satt fast massor i vänster sidan och fick rida en hel del för att få honom hyfsat loss och mjuk i sidorna. Orkade inte fullt ut fysiskt och fick vila lite mellan varven.
Jag och Pernilla har kommit fram till att ridning måste vara en mkt bra träningsform då man aldrig sett en tjock ridlärare.
Man är väl redo!

                 Många par blir det

Kasper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar