söndag 13 mars 2011

Nu kommer det muskler...

Väldigt skönt att ha kommit igång med träningen igen! Har haft lite svårt att hitta en konditionsform som inte förvärrat och tror jag hittat den nu i crosstrainern. Första gångerna var det fruktansvärt jobbigt men det går bättre och bättre och idag stod jag 20 minuter och hade nog även orkat lite till men ville orka med styrkedelen också. Förut då jag tränade gick jag alltid runt med det där bladet där man fyller i vikt och repetioner för varje maskin men nu har jag inte med mig det då jag går runt. Tycker det känns mkt friare på nåt sätt och jag tar maskinerna lite som det känns för dagen men varierar mellan dom jag brukade köra förut. Dessutom tar jag ut mig ordentligt på varje maskin. I sommar blir det inte att stå i vassen! :)

En rätt bra träningsvecka blev det.

Måndag: kondition+styrketräning
Tisdag: ridning 1 timme
Onsdag: vila
Torsdag: lång promenad
Fredag: kontition+styrketräning
Lördag: ridning
Söndag: kontidion+styrketräning

Måste bara bli bättre med kosten också för jag antar att det inte är helt optimalt att äta ostbågar som middag efter ett hårt träningspass?

2 kommentarer:

  1. Tror vi skulle behöva gå igenom ditt träningsprogram en sväng.. "jag tar maskinerna lite som det känns för dagen" låter lite oroväckande=) Och Nej ostbågar kanske inte är det bästa att äta efter träning:) men bra att du kommit igång å träna igen iaf./ Bror

    SvaraRadera
  2. Hej bror! vilken? :)
    Nä nu är det koständring som gäller och du får gärna bli min PT och följa med till gymmet och visa lite :)det är så jäkla kul så hade kunnat träna varje dag! Kram!

    SvaraRadera