onsdag 14 december 2011

blää

Usch. Jobbiga dagar. Ont och dessutom stress över att klara jobbet. Har absolut ingen energi över till något annat. Vill bara sova då jag kommer hem och igår gick jag och la mig 18.30! Förvarnade chefen idag om att det kan bli en långtidssjukskrivning snart för känner att detta snart är ohållbart. Känner mig också rätt less på att verka så positiv och "stark" hela tiden. Har skitont och livet suuuger just nu och så är det. Ring mig inte om ni inte kan ta det. Fråga inte hur jag mår om ni inte gillar svaret. Jag kommer inte att kvittra eller sjunga i telefonen. Om jag blir sjukskriven eller lättare sagt om jag väljer det då både läkare+chef tycker att jag ska sjukskriva mig så slipper jag åtminstone stressen över att orka jobba. Anledningen till att jag inte gör det på en gång stavas försäkringskassan. För som det är nu får jag planera in tid på morgonen för att ta mina värktabletter/duscha varmt innan jag ens kan tänka på att ta mig till nåt jobb. Det blir inte bättre av att det är en isbana ute.

Ringde vc idag om värken i rygg/ben och har fått reda på av kiropraktikern att diskarna är svullna så att dom trycker på nerverna. Vc kunde ju som väntat inte göra nåt utan hänvisade till sjukgymnast och dit ska jag i morgon. Tror dock att problemen antagligen bara kommer att bli värre så länge benet jag bröt är 2cm kortare samt snett och det lär det ju vara så länge dom inte tänkt bryta upp det igen och börja om och det har jag svårt att se att dom tänkt göra.

I kväll ska jag då på bröllop. Hade önskat att kunna se det hos/med min vän P men under rådande omständigheter är det lite svårt. Hoppas hon orkar kika förbi.
/ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar