onsdag 21 december 2011

torsdag... är det inte idag för det är onsdag. (tack moster)

Tror jag lämnade tankeverksamheten hemma idag då jag åkte till jobbet. Vi var med kunderna och julhandlade på willys och mitt i allt hade jag förväxlat våran vagn med min kollegas som kom efter och undrade om jag inte glömt nåt och att jag hade hennes vagn. Näää sa jag! det här är våran vagn och x limpa! Kollegan hade rätt och hade min väska runt halsen som jag hade i den andra vagnen...
Handlade klart med x och gick sen tillbaka in i affären för att handla lite själv till lunch. Hittade min kollega och fick ha min korg i hennes vagn. Men vid nåt tillfälle har jag tydligen tagit upp korgen och då jag åter skulle gå till hennes vagn satte jag helt sonika min korg i en herres vagn som såg lite lätt förvånad ut. Hoppsan!

Åkte för att handla julklappar efter jobbet. Började på systemet och då jag skulle packa det jag köpt i påsarna så började jag packa ner killen som var före mig`s dryck i stället. Märkte det dock rätt fort och bad om ursäkt och sa att jag tyckte att hans drycker såg mkt dyrare och godare ut och han skrattade gott.
Full fart i typ alla storhedens affärer och har nog hittat det jag skulle ha. Hade inte så mkt klappar att köpa i år då vi kommit överens om att inte byta klappar med varandra. Jag har dock svårt för att hålla mig inom rimliga ramar då jag ska handla julklappar för blir liksom aldrig nöjd med det jag köper. Hinner säkert komplettera med nåt innan julafton. Åkte förbi Coop och hämtade ut mina böcker och har b.l.a beställt en bok som heter Slutstation rättpsyk. Den handlar om tjejer som skadar sig själv och som den vanliga psykiatrin inte kan ta hand om längre. Tjejerna skickas då till rättspsykiatriska högsäkerhetskliniker där dom spärras in tillsammans med mördare och våldtäktsmän trots att dom inte begått något brott...
För att dom inte ska skada sig själv förses som med hjälm och handskar och isoleras. Detta i dagens Sverige.

Handlade även till en saffranskaka med fyllning som man gör i långpannan men nu finns det inte en droppe bensin kvar i denna kropp så baket får bli i morgon. I morgon ska jag också till kiropraktikern igen och sen till farmor med bror och önska god jul och ev till mormor för att träffa moster Eva på kvällen.
Nu ska jag svimma i soffan.
/L

2 kommentarer:

  1. Fika runt 19.30 hos Mormor om du orkar med det =) Vilket jag hoppas. (säg till din bror M oxå.) Varmaste kramen denna onsdagkväll. Jag kommer imorrn. (torsdag som rubrik en onsdag, är det ett nytt grepp?)
    Eva

    SvaraRadera
  2. hahaha :) du ser.... vet inte ens vilken dag vi har. Kraaaaaaaaaam!

    SvaraRadera