lördag 10 december 2011

julfest

Catarina och Eva kom till mig före julfesten och vi tjattrade och drack lite rödvin. Dessutom hörde vi på Tomas Ledins låt typ 20 gånger som han gjorde förra veckan av en av Lalehs låtar om en blåval. Tycker den är rätt trallvänlig :) Vi åkte in mot kulturens hus runt 19:30 för att äta julbord/underhållning. Kan inte påstå att julbordet imponerade på någon av oss. Det som fanns var bara det absolut vanligaste man har på ett julbord typ köttbullar, prinskorv och lax mm och inget utöver det. Var dock så hungrig så det slank ner i allafall. Till efterrätt var det chokladpudding, grädde, kladdkaka, risalamalta, bär och godis. Underhållningen bestod av en grupp solister som kom till varje bord och sjöng en låt man hade fått önska... ok dom sjöng väl bra men hade förväntat mig en helt annan underhållning. Vi "råkade" dock hamna på Timbuktus spelning och han har några bra låtar faktiskt. Vi hade ju liksom ingen biljett dit men smög oss in i slutet och hann höra några låtar. Så olydiga var vi ;)

Dessvärre så fick jag allt ondare så var tvungen att avsluta kvällen tidigt medans tjejerna drog på Olivers. Blev taxi då gå i snöstormen inte var nåt alternativ. Var också väldigt trött av att ha haft ont så många dagar och sovit dåligt så det var ganska skönt att bädda ner sig. Visst är det tråkigt att jag inte orkar/kan hänga med dom andra men jag är glad att jag ändå var så förnuftig att jag åkte hem. Det är mkt värre idag igen och det kunde tydligen bli det efter massage. Hur hade det då varit efter en helkväll på Olivers...

Idag har min kära bror varit och handlat åt mig då jag själv befinner mig i horisontellt läge. Blev ganska imponerad över att han visste vad en syster vill ha.

på väg mot kulturenshus

ätandes julbord på kulturenshus

en samling människor...

Här hade vi hamnat på timbaktus spelning

Magnus vet minsann vad en syster behöver!

Zambo fick också vara med på ett hörn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar