fredag 16 december 2011

svårigheter

Hur mysigt ser inte det här ut? lääängtar till sommaren och till att sitta på min kompis. För att slippa ev missuppfattningar så menar jag att sitta på hästen Thåström för annars brukar jag inte sitta på mina kompisar då jag tycker att det är högst olämpligt. Dessa bilder är tagna för 2? sommrar sedan och Pernilla hade just lärt sig Streetjazz som ni kan se på bilden. Hon har även ökat svårighetsgraden genom att inte titta på vad hon gör och hon fick även stipendium efter detta med motiveringen-  "för en korrekt utfört streetjazz med blick i fjärran, lätt ställda armbågar, med hästen under sig, med högriktig svansföring och lätt uppdragna näsborrar. Mkt avancerat!

På bilden av mig och Thåtte kan man lätt få uppfattningen att vi bara slöar men momentet vi genomför på bilden är mkt svårare än man tror. Sekunderna före hade vi först sladdat runt parkeringen 4 varv och sen gjort en maffig galoppiruett i ungefär 3 minuter och uppgiften var att på ridlärarens kommando- Stopp! stanna hästen så fort som möjligt, se så avslappnade ut som det bara går, med hästens öron pekandes mot norr, med hungrig blick och med frambenen intill varandra och bilda en skugga. Ryttarens uppgift i just denna övning är att se väldigt opåverkad ut med avslappnade fotvalv, hög ridhjälm och med lätt solbränna. Det sistnämda var svårast!


3 kommentarer:

  1. Haha ÅÅÅ vilka fina bilder! Särskilt på dig o Thåtte, ni passar ihop och du ser mycket tillfreds ut. Inte konstigt det med tanke på vad du ådstakom! Skugg-grejen kan ju inte ha varit lätt.. Ja det var kul att Lancia och jag äntligen lärde oss street-jazz!
    Lääängtar till mer sånt! kram/ P

    SvaraRadera
  2. Föressten jag tror du är väldigt ridsugen gumman, snart får du nog sitta upp ska du se!

    SvaraRadera
  3. Nu är jag här igen...=)
    Jag har nämligen gjort en klassisk Linda.
    slängt ihop chokladbollar på kvällskvisten. Fina och runda jungfrubollar ligger prydligt i kylen..
    Hoppas du och Ledin har det bra ikväll!
    kram p

    SvaraRadera