onsdag 7 december 2011

Bragdmedalj?

Hade inget annat val än att åka på apoteket för att få tag i smärtstillande/antiinflammatorisk medicin samt handla lite då den lilla fyrbenta var utan mat. Jag kan säga att det var en rätt intressant handling. Eftersom det gör så satans ont då jag står rätt upp/går så var jag tvungen att ställa mig i "position" (böjd rygg och händerna på knät) typ 20 gånger för att vila från smärtan lite och tre personer hann fråga om jag tänkte svimma och ett barn frågade vad jag gjorde. Började smått förklara innan jag insåg att näää ett barn på typ 6 år vet nog inte vad ischias är. Försökte handla så fort det bara gick och kan inte påstå att den blev särskilt genomtänkt och i farten kom det visst med en burk hundmat också. Tur att jag varierar sorterna så att jag även fick med mig kattmat så Zambon slapp äta hundmat! Ryckte åt mig en färdiglagad portion åt mig själv och lite mjölk och julmust. Då jag handlat klart satt jag med pensionärerna på bänken och pratade om vädret. Fattar inte hur jag klarade det hela men nu är det gjort. Pust! Katten har mat och jag har smärtstillande. Amen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar