torsdag 22 december 2011

Får komma till reumatologen och spruta lederna i morgon. såå glad. Dessutom 10 på morgonen så det blir inget tjorv med jobbet. Det var ju en faslig tur att jag sprang igår och letade/köpte klappar för annars hade jag inte kunnat köpa några. Antagligen därför knälederna/fotlederna svällt upp. Blir nog sisådär 4 sprutor i morgon och då ska man ju helst hålla sig så stilla som möjligt 24 timmar efter så det är bra att jag har ett lungt jobb.

Varit till farmor och fikat tårta. Pappa var också där och det var riktigt trevligt. Frågade ut farmor om hennes barndom/släkt då jag fick tipset av Anna att passa på att fråga sånt medans man kan. Riktigt intressant. Fick reda på att farmors mamma (Nanny) hade 10 syskon varav endast Nanny och en yngre bror stannade i Sverige, resten åkte till Amerika. Nanny fick uppgiften att se efter sin bror då båda föräldrarna gick bort tidigt. Både farmor och pappa har papper om släkten som jag ska få läsa sen. Farmor är uppvuxen i ett hus på gyltzaudden och det har jag inte vetat. Vi ska ta bilen dit någongång så jag får se var hon bodde.


Troligtvis blir det ingen släktträff i kväll då jag har svårt att ta mig. Om Magnus ska dit kan jag åka med honom så han skulle höra av sig om han tänkte sig dit. Annars blir det troligtvis soffhäng med kisse och bok. Kisse är oerhört bra på att slappna av och njuta.


Första parkett! Intressant program.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar