onsdag 8 januari 2014

rent var det här

Idag har kära mormor och moster Anso varit här och hjälpt mig med diverse saker. Mormor blir 82 år och är väldigt pigg för sin ålder. Hon tycker om när hon får känna sig behövd och hjälpa till. Frågade om hon kunde hjälpa mig att organisera i korgarna på toaletten men hann bara vända mig om så var hon i avloppet och skurade hela toa. Hon hann med att sätta på en maskin och hänga tvätten och nu kan man operera där inne. Anso dammsög, tog bort julen, hämtade pengar, handlade och gjorde div hushållssysslor. Det känns så mycket bättre nu när det är hyfsad ordning på torpet. Passande nog ringde chefen för hemtjänsten och frågade hur allt fungerade. Berättade att jag fått ha hit släktingar som städat eftersom det inte blivit gjort på tre veckor. Han lät inte alltför nöjd.

För övrigt är här väldigt knackligt. En sköldpadda skulle gå om mig om vi tävlade men det viktigaste är ju inte att vinna. Jobbar på att få utskrivet cortison att börja med men dom är lite tveksamma till det då det påverkar sår läkning negativt. Jag anser att ett jätte skov med aktiva inflammationer, nedsatt allmän tillstånd och dåliga blodvärden påverkar sår läkningen ännu mer negativt. Förhoppningsvis kommer vi fram till nåt halv vettigt i alla fall.

Har idag beställt div naturläkemedel. Då jag inte kan ta mina reuma mediciner är jag villig att prova alternativa läkemedel. Grottmänniskorna hade minsann ingen remicade att tillgå. Så nu hoppas jag att dessa naturliga "mediciner" ska hjälpa kroppen att läka såret samt ta ner inflammationerna i kroppen.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar