söndag 19 januari 2014

smärta

Just nu är jag väldigt less på att ha ont. Det finns inga dagar jag inte har ont men vissa dagar kan jag ha lite mindre ont och hantera smärtan bättre. Då jag vaknar på morgonen gruvar jag mig för att stiga upp. Jag vet att det kommer att skära som knivar i knät och att varje led kommer att vara stel och ond. Numer är mina morgonrutiner så att det första jag gör är att ta mina mediciner och värktablett (voltaren) och där efter går jag tillbaka till sängen för att låta dom värka lite. Efter ett tag hasar jag ut i köket och gör min morgongröt och nästan varje morgon håller jag på att snubbla på katten som alltid är runt fötterna och vill ha sin frukost. Katten kommer orsaka ett till benbrott ;) En fördel med att äta cortison är att jag nu är hungrig på morgonen. Det som är mindre bra är att jag inte bara är hungrig på morgonen utan hela tiden. Det tog väl sisådär 15 år för mig att börja äta frukost som alla andra gör. Efter frukost, mediciner och kosttillskott för sårläkning/inflammationer kan en ny dag börja. Eftersom jag nu mest är förpassad till lägenheten blir det väldigt mycket serier och böcker. Jag är en hel del less mina 4 väggar. Känns liiite bättre att det är närmare - 30 grader ute.
I morgon kommer det en tjej hit och övar healing och vägledning på mig. Då får hon då nåt att bita i :)

2 kommentarer:

  1. Hej Linda igen! Jag har läst runt lite på din blogg, precis som du har läst min. Och som du har fått kämpa! Du förtjänar all framgång och medvind. Jag hoppas verkligen att du känner dig bättre snart och får knät utbytt mot ett som fungerar så bra det nu bara kan. "Gruvar" mig för att det står som alternativ kvar för mig snart.
    Jag håller tummarna!
    /Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla! Tusen tack! Kram!

    SvaraRadera