torsdag 23 januari 2014

skov

Idag var det meningen att jag skulle åka till reumatologen och få sprutor men då jag vaknade i morse så var jag för dålig för att åka. Har aldrig tidigare haft sådant skov som nu och det känns som om varenda led är aktiverad. Sänkan är jättehög och blodvärdet lågt så sover väldigt mycket. Jag försöker tänka positivt och att detta förhoppningsvis är övergående men har inte lyckats så bra dessa dagar. Att vara instängd i en lägenhet och i sin egen kropp är stundtals väldigt påfrestande.

Nu väntar jag på moster som ska handla och hämta ut pengar åt mig. I morgon kommer veckans leverans från affären och det blev rätt mycket denna gång. Alltid lika intressant att se vad dom kommer med. Jag tycker jag är övertydlig i mina beställningar men det blir ändå himla fel ibland.

Igår då jag ringde sjukresor så frågade dom om jag inte kunde ta bussen?! Svarade att jag ju inte ringt dom om jag hade kunnat det. Då frågar killen vad jag har för problem?! Är man tvungen att tala om sina problem/diagnoser för teleoperatörerna på sjukresor? har jag väldigt svårt att tro.

Idag kommer nog min telefon. Bror Magnus har beställt den så det blir intressant att se vad det är för telefon. Jag är ju inte så insatt i tekniska prylar så jag överlämnade det åt min bror. Jag får väl hjälpa honom om han tänkt beställa en föl unge i framtiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar