onsdag 22 december 2010

Onsdag

Kan den där herren med vitt skägg och röda kläder ta och göra sin årliga visit ute i stugorna så vi får vår någongång? Längtar så till 1 januari för då går året åt rätt håll med sommar i sikte. 2011 kan ju bara bli bättre och tror på att det kommer att bli ett mkt bra år! Min plan för året är att på nåt sätt utöka ridningen om hälsan tillåter för har insett att det är i stallet jag mår som bäst. Tycker det är sååå kul att rida även om jag får "dopa" mig rätt rejält för att kunna göra det. Sen ska jag ta tag i träning/bassängträning och shoppa mindre och spara mer. Helst hade jag velat skaffa vovve men nu med heltid går inte det så länge jag bor själv. Häst står också på önskelistan men där är det nog bara till att sluta drömma. Vill väldigt gärna åka på en utlandsresa också!

Red den nya Robyn igår och hon var rätt " på tårna" och spänd. Hade ej gått på ett par dagar. Kan nog bli en fin lektionshäst om den musklar på sig lite och får rutin. Upplevde att den hade lite svårt för att fatta galopp och orka bära sig. Ville gärna knäppa av i stället för att trava på och använda ben och rygg.
På tisdag ska vi rida dressyrkurs. Kul! Blir nog glassen (Nogger) för min del då jag tänkte vara lite wild and crazy och rida någon annan än Thåtte.

Vaknade med tuppen eller var det kanske katten? Ska iväg till pappa och ha lilla julafton med honom, Magnus och farmor. Sen måste jag göra i ordning allt till julafton då jag bara sveper hem ett tag efter jobbet och sen blåser ut till mormor. Jobbar från 15 i morgon till 15 på julafton. Har liiiite dåligt samvete för att lämna Zambon men utgår från att han inte vill följa med...
Nää... hörde jag frukost?
De stämmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar