tisdag 14 december 2010

Taktilmassage

Har varit i himlen en timme idag. Är det sådär att komma till himlen så kan jag dö närsomhelst :)
Varit hos en tjej som heter Maria(Johansson) och fått taktilmassage. Kan varmt rekommendera detta till alla stressade personer eller till personer med smärta eller till någon som bara vill unna sig själv en helt underbar stund. Maria var otroligt duktig och man kände att hon verkligen gick in för det hon gjorde.
Taktilmassage sätter igång kroppens egna produktion av smärt, lugn och ro och glädje hormoner. Jag kan inte ta vanlig massage då jag är så oerhört tryckkänslig men denna massage var helt klart min gjej! Behandlingen tog över en timme och Maria strök, tröck, berörde och masserade lätt över hela kroppen med varma sköna oljor. Även händer och fötter och hårbotten. Sen blev man inpacketerad i handdukar och fick ligga och bara slappna av en stund med tända ljus och avslappningsmusik. Hade absolut ingen lust att stiga upp från britsen och ge mig ut till den kalla bilen. Vet du inte vad du ska ge den stressad/personen med smärtsymtom eller bara vill skämma bort någon är detta den ultimata julklappen!

Positiva effekter:

- Lugn och ro och avslappning

- Ökad sömnkvalité
- Smärtlindring
- Förbättrad mag- och tarmfunktion
- Förbättrat näringsupptag
- Ökad cirkulation
- Ökat immunförsvar
- Balanserat blodtryck
- Förbättrad koncentration
- Förbättrad sårläkning
- Ökad kroppsuppfattning
- Ökad livskvalité

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar