fredag 7 oktober 2011

Fredag

Måste verkligen ta tag i det här med det nya livet som jag börjar varje måndag och slutar varje tisdag typ.
Att det ska vara så hiskelit svårt att komma in i nya sundare rutiner. Måste börja äta mer grönsaker och frukter så jag blir pigg och sover gott (fast inte samtidigt) Sen vaknar jag med ett leende på läpparna och lyssnar till fågelsången (läs irriterande skator) kanske kan jag helt enkelt skjuta en skata och äta upp den då frigående fåglar säkert är nyttigare än dom som är uppfödda på nån gård. Man kan ju ta tillvara på jordens resurser. Fast behöver ju faktiskt inte skjuta någon då Zambon håller mig med fåglar regelbundet men han är ju så jäkla självgod och äter upp dom själv.

Vatten är mitt stora problem. Jag tycker helt enkelt inte om vatten och är aldrig törstig så om jag dricker vatten så är det bara för att man bör göra det och kommer inte ihåg det så ofta. Regelbundna måltider är inte heller nåt jag ägnar mig åt direkt. Sen ska man ju äta fibrer och undvika socker och dom livsmedlen smakar sällan gott så det kanske gör att man äter mindre automatiskt? Hur vet man att något är nyttigt? jo det smakar i regel inte gott...

Fick ett litet uppvaknade igår i stallet. Ja jag tog kryckorna och åkte och red....det kändes lite avigt att hoppa runt på dom och sen kravla sig upp på en hästrygg men det gick faktiskt rätt ok. Har ju som ondast då jag belastar knät så därför gick det bra att sitta ner på hästen och jag red inte lätt så mkt. Däremot hände nåt efter lektionen. Det började svartna för ögonen och allt snurrade. Kunde inte fästa blicken och var tvungen att ligga i stallgången flera minuter för så fort jag satte mig så blixtrade det framför ögonen och kändes som om jag skulle svimma. Pulsen var skyhög och jag hade väldigt svårt att få luft. En snäll tjej och Pernilla fick ta hand om hästen. Obehagligt. Har lärt mig att det ger mer obehag än lycka att rida då man är så dålig fysiskt så tror inte jag gör om det. Det blev för mkt för kroppen tror jag.

Nu lite ärenden och i kväll tjejkväll med Idol och godis (börjar på månag;) Har kommit fram till att Lchf grejen inte riktigt var nåt för mig. Jag har svårt för att äta så mkt fett och äter redan rätt lite bröd och pasta så jag tänker fortsätta tänka på att inte äta så mkt mjöl och socker. Sen hoppas jag på att remicade gör att jag kan börja träna och promenera igen.

Bjuder på ett inredningstips som jag tror att fotsulorna och föräldrar uppskattar.
före

efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar