onsdag 12 oktober 2011

fult

Idag bjöd jag mamma och mormor på världens fulaste inbakade maträtt. Jag stekte köttfärs med taccokrydda och vitlök och fyllde smördegsplattor med det samt med creme f och vek ihop. Det var första gången jag hanterade smördeg och kan nog varit den sista också. Det är visst tänkt att dom ska vara små och söta och naggade i kanten för så är dom då Pernilla gör dom. Skillnaden mellan oss är att hon är jungfru och älskar att pilla i saker och göra små mästerverk av maten och jag är vädur och då ska det gå undan. Mina var alla i olika storlek och hade olika former och såg mer ut som små katastrofer än söta små knyten. För mkt piller göra för min del. Dom blev i allafall väldigt goda!

I kväll har jag varit hos Pernilla och surrat med henne, Elivia och Anna P. Blev lite hästprat sådär och vi hade bönderna på i bakgrunden. Plockat fram motorvärmaren och det är bara att inse att det snart är mååånga lååånga kalla månader som väntar. I morgon kurs med jobbet och sen fira lilla farmor.
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar