onsdag 26 oktober 2011

lite det och sånt

Idag har jag haft torsdag hela dagen för att vi hade personalmöte igår Tisdag och vi brukar alltid ha det på onsdagar. Tänk vad kallebakom man kan bli av så lite. Personalmötet var mindre trevligt igår och det togs upp känsliga saker och stämmningen var allt annat än god. Jag brukar inte vara den som brusar upp och höjer rösten men igår blev det bara för mkt och det är väldigt beklagligt då fel person är på fel plats. Vissa yrkeskategorier kan liksom inte vara konflikrädda för då borde dom söka ett annat jobb. Vill dock inte skriva mer här om det.

Har suttit flera dagar för att förstå och komma in i Treserva som är vårat nya dokumentationssystem. Antar att det tar ett tag innan man har kommit in i hur man ska skriva och under vad osv. Gäller bara att alla gör samma sak så att inget missas och faller emellan. Nu är jag ledig tills på måndag och det känns bra! :)

Igår åkte jag och red för första gången på några veckor. Det var så roligt även om det såklart är mindre roligt idag. Knät har varit bättre några dagar men av ridningen blev det sämre igen. Ska bli intressant att se vad magnetröntgen säger på tisdag. Red Thåtte som passar utmärkt just för att han är så mjuk att sitta på och känslig för hjälperna. Om hästar kan ha bullimi (utan att spy) så har Thåtte det. Först stövlade han fram till läktaren i manegen för att se om dom som satt där hade nåt gott att bjuda på (två gånger) Då jag satt av höll han på att äta upp mig och kontrollerade mina fickor. Då vi gick in i stallet så stannade han till i stallgången för att se om personerna som stod där ville bjuda en hungrig häst på något. På väg in i spiltan hann han stjäla hö från en höpåse i stallgången. Inne i spiltan fick han äppelbitar som han hade så bråttom att ta från handen så att jag fick passa mig för att inte få en hand mindre. Har aldrig träffat på hungrigare häst. Lucca som står i boxen brevid Thåtte verkar också väldigt hungrig (det kanske har smittat) "Korken" som står i boxen brevid Lucca stod och åt på en ridvante som jag fick plocka ur munnen. Får dom ingen mat eller? :)

I morgon ska det hämtas bord, packas och märkas det sista inför Arcus. Tänkte ev hinna in på stan och se om jag hittar en jacka som man kan ha nu då det inte är jättekallt då vinterjackan jag har är alldelens för varm för att ha nu. På kvällen ska vi ut och käka ett gäng "gamla stallisar" på Allstar och dricka ett glas rött. Roligt ses och äta gott.

Trött som en koala med växtvärk så nu ska här soffslappas och spanas på bönder. Har förresten fått vykort från däckhotellet från mina däck och dom verkar trivas och ha det bra.
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar