tisdag 18 oktober 2011

Hur klok kan man va?

Jag vill rida jag vill rida jag vill rida! Har kunnat rida alldelens för lite dessa veckor. Det är tisdag idag och det innebär ridlektion men dessvärre tror jag inte att det är vidare smart av mig att vara med då jag är rätt skröplig just nu. Knät känns en aning bättre men Remicade har inte haft den effekt jag önskade och fick ut förra omgången jag hade droppet. Har ganska ont i lederna men framför allt har jag sån hosta så kunde inte somna förräns 06 i morse. Kl 04 satt jag och kisse och åt rostade mackor med leverpastej för då hade det gått rätt många timmar sen lunchen på Waldorf och det går def inte att somna med kurr i kistan.

Allt hostande har gjort att jag har ont i både revben och rygg och tror inte jag skulle få ut så mkt av ridning idag. Sist jag red och kände mig risig så fick jag lägga mig på stallgolvet då jag höll på att svimma hela tiden och det var en liten wake up call. Men ingen kan säga att det är särskilt roligt att lyssna på kroppen men kanske ett vinnande koncept i längden? Jag hade ju kunnat ta två treo och en voltaren och på så sätt piggna till och kamouflera icket önskvärda symtom men har kurs i morgon och ska lyssna på Babben Larsson och vill inte riskera att vara sjuk (are) Dessutom tror jag inte att jag blir bättre/friskare av fysisk ansträgning (ridning)
Ja exakt såhär resonerar jag nu då klockan är 14.44 och det ska bli spännande och se om resonemanget även håller kl 17.15 eller om jag då piper iväg med hjälmen på skallen och astmasprayet i högsta hugg.

1 kommentar:

  1. Sådär är det när förnuftet säger en sak (Rid inte!) och hjärtat ett annat (åk och rid, det är bra för själen).... Dilemma.

    Mitt råd, lyssna på kroppen! Hoppas du får sova inatt i alla fall, stor kram/p

    SvaraRadera