lördag 10 maj 2014

Besök?

Saknar alltid mamma men vissa dagar är så mycket jobbigare än andra. Dagar då saknaden och tomheten gör så ont så att jag inte vet var jag ska ta vägen. Här om dagen var det en riktigt jobbig dag och tårarna ville aldrig ta slut. Eftersom jag tillhör dom som tror att det finns något efter detta liv så bad jag mamma i tankarna att ge mig ett tecken på att hon finns här omkring mig/oss som stod henne nära. Fick inget tecken just då men eftersom jag har väldigt svårt att sova just nu så låg jag vaken till största delen den natten. Mitt i allt hördes andetag som inte var mina egna. Eftersom jag var vaken var det inget jag drömde och dom hördes väldigt tydligt men gjorde mig inte alls rädd. Men det som var mest konstigt var att det började lukta oerhört starkt av hund i samma veva. Har ingen hund utan här finns bara katt. Hundlukt är så påtaglig och inget man kan inbilla sig enligt mig. Det luktade ca en minut och VÄLDIGT intensivt. Man kunde absolut inte ta fel på lukten. Andetagen lät dock som en människas andetag. Mitt val av tolkning är att mamma kom och hälsade på och hade sin oerhört älskade hund Zumo med sig. Mamma var oerhört glad i den hunden och det var liksom dom två i väldigt många år. Dom hörde ihop. Hur det nu än var med min upplevelse så gav det mig tröst i alla fall :)

2 kommentarer:

  1. Det finns nog mycket vi inte vet om vår tillvaro, men kan förnimma om vi är öppna för det. Kram A

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Tror definitivt du fick besök, med öppenhet och närvaro sker allt. Och visst är det härligt att kunna få besök då man önskar så. Gläd dig och var inte ledsen. Varm kram. Moster

    SvaraRadera