söndag 18 maj 2014

Vilket härligt väder det varit idag! Jag och kisse har suttit på balkongen och lapat sol och läst skvaller. Ja kisse läste inte så mycket utan låg mest och rullade sig som han gör då han njuter så där extra mycket. Jag vet inte vad han är inne för i period. Han är social och är där jag är men vill absolut inte bli klappad och duckar så fort jag försöker. Han har väl aldrig varit direkt kelig men brukar i alla fall komma några gånger i veckan och kela (och dreggla ner mig) men nu har det varit dåligt på den fronten. Katter går ju som bekant inte att tvinga till något så får väl vänta ut honom :)

Blev bjuden på middag hos familjen Berggren/Jonsson i eftermiddag. Lax med pressad potatis, sallad och en supergod sås. Inte dåligt att få sig middag. Tusen tack! Sen fick jag med mig Maria på Ica Maxi och inhandlade min 4e hårfärg på kort tid. Hoppas få bort mina "trendiga" skiftningar. Köpte någon LCHF glass utan socker och ja... det kändes att det inte var något socker i. Inte ens Zambo ville ha den. Konstigt nog är den ändå slut.

Måndag i morgon. Måste ringa en del sjukhus ärenden och sköterskan kommer för omläggning. Har fått två sår till vid stomin. Att ständigt ha stomibandage som man river bort och sätter dit sliter på huden. Bara hoppas att inte ortopeden ringer ( mot all förmodan) och ger mig operationstid medans jag har dom. Då gömmer jag dom och visslar. Måste beställa mer zink som är bra mot sårläkning.

Nä nu hörde jag nog kudde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar