onsdag 7 maj 2014

Operationsplanerarna hade såklart inte telefontid längre då jag ringde så får göra ett nytt försök i morgon. Dom börjar telefontiden 05:00 men hade väl inte riktigt planerat att stiga upp så tidigt. Verkar lite oroväckande att den börjar såpass tidigt... är det så många som ska fram och behöver opereras? Måste då stiga upp i tid och få i mig kaffe så jag orkar protestera om dom tänkt ge mig en tid till hösten eller så.

Rastat bilen lite idag så att batteriet laddas. Nu var det iofs nyladdat men har förstått att det är bra att köra lite längre sträckor. Åkte och lämnade tillbaka batteriladdaren till Maria och Matte men dom var inte hemma så inget kaffe fick man. Körde till Eva för att våldsgästa henne men se hon var på kalas så det blev inget kaffe där heller. Då körde jag till team sportia för tänkte att där finns det alltid kaffe (läs vårjacka) så en jacka inhandlades samt ett par Adidas byxor som det var kampanjpris på. Jackan blev en väldigt grön historia. En vanlig vind/vattentät variant. Skulle behöva en lite finare variant också men man är inte det rikaste trollet i skogen då man lever på sjukpenning så det får nog lugna sig lite. Det är fasligt vad man behöver saker då ekonomin inte är sådär på topp.

Haft en trevlig tjej från hemtjänsten här idag som hjälpt mig att städa. Hon höll på med hästar så vi hade mycket att prata om :)

Det har snart gått ett år nu sen mamma gick bort. Den 14e är årsdagen :( finns inte ord för hur mycket jag saknar henne. Det är ett stort tomrum som aldrig kommer att kunna ersättas. Trodde aldrig man kunde sakna någon så. Älskade älskade mamma.




1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    Känns konstigt att det faktiskt gått ett helt år snart, sen hon lämnat oss. :´(
    Tydligt att du ska vara morgonpigg för att få tag på ngn ang op...suck. Ja, dom räknar kanske kallt med att man ändå är sjukskriven, så då har man väl inget för sig. =/
    provat ringa, men jag ringer igen ngn kväll. Iaf inte 05 på morgonen...lovar.
    Varmaste kramen, moster eva

    SvaraRadera