fredag 9 maj 2014

ny taktik

Gårdagens samtal med ortopeden lät väl ungefär som jag var rädd för att det skulle låta. Sköterskan läste upp en anteckning från den ortoped som ska operera där han skrivit att han har mycket svårt att tro att operation kan göras innan september. Det var ett väldigt tufft besked då jag faktiskt inte orkar ha det såhär längre. Jag har så ont nu för tiden och för varje steg jag tar känns det som att få en kniv instucken i knät. Röntgenbilderna på båda knälederna var katastrofala och jag kommer även att få en ny knäled i det andra knät innan året är slut (förhoppningsvis) Jag har inget som helst brosk kvar i knäna så benen ligger och nöter mot varandra och det känns! Sköterskan satte upp mig på en telefontid på måndag så då skulle ortopeden ringa upp.

Hoppas bara jag kan stå på mig. Har lite svårt för det där när det gäller mig själv men då det gällde ex mamma då hon var sjuk hade jag kunnat göra vad som helst och hade inga som helst problem med att fixa second opinion, ifrågasätta och hålla läkarna varma. Jag får försöka ladda hela dagen för telefontiden var ju såklart 16:00. Så om någon vill göra mig förbannad kring 15:55 så går det bra :)

Har ringt tråkiga men nödvändiga samtal idag. Det gäller att ta reda på vilka försäkringar man har via jobbet och som man ev kan få ut något på. Ringt försäkringskassan och beställt 037 intyg som folksam ska ha.

Har fått min veckoleverans av killarna och beställningen var lika tråkig denna gång. Måste nog ut en sväng med bilen och ordna upp det hela. Dock har jag så ont idag så vet inte om det går.

Igår började jag rensa lite i skåpar. Pernilla kom hit och vi hade som vanligt alldeles för mycket att prata om. Ni kanske kommer ihåg att vi hade köpstopp detta år...det gick väl inte sådär jättebra men det gäller att inte ge upp och ta nya friska tag. Nu har vi dock omformat det hela och nu lyder vår nya regel: Ett REJÄLT plagg i månaden. Alltså verkligen gå in för det och köpa något rejält som man verkligen behöver och då lägga lite mer pengar på den/det. I stället för att gå och rycka åt sig 15 halvtaskiga rea toppar på någon halvtaskig klädaffär köper man ETT ultimat plagg som andas kvalite och som man verkligen VILL HA. I alla fall jag känner mig sååå ekonomisk då jag shoppar "fultoppar" på vrakrea och fått 5 tröjor för 200 kr. Använder man dom? nää.. Snygga/bra kvalite? nää. Det blir ju faktiskt mycket dyrare i längden att shoppa fultoppar i mängder som bara ligger än att köpa ex ett par riktigt snygga byxor/tröja av något bättre märke och som man bara ääälskar.
Vi ska alltså jobba på en riktigt bra basgarderob.
Utöver plagget/skorna så får vi handla en accessoar. Ex nya öronhängen eller en sjal.
Vad tror ni? :)

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar