torsdag 22 maj 2014

Här var det dåligt uppdaterat. Veckorna går så fort så det känns som att jag bloggade igår. Här händer väl inte så jättemycket heller så har inte så mkt att förtälja gott folk. Jag går i väntans tider, och så fort det ringer okänt nummer studsar jag till som en boll och tror såklart att det är ortopeden som har bäddat sängen klar och står redo med munskydden och ber att jag ska komma. Just nu är det dock liiiite tveksamt till operation om man ser till det nya såret som inte alls var välkommet nu och inte sen heller. Idag skulle jag hämta ut den andra stelara sprutan och ta men blev fast med ett viktigt samtal jag nu väntar på så det får bli i morgon i stället. Pratade med sköterskorna på reuma om detta och det var ingen fara att ta den en dag senare. Har bara övat och tagit den en gång förut så jag hoppas att jag sticker in nålen rätt väg :) Har dock haft några mediciner där man tog dom själv så det går nog bra.

Har inte haft någon energi dessa dagar. Sovit mycket och faktiskt vilat. Har sprungit på ondbenet lite väl mycket sista tiden och har rejält ont just nu. Man blir trött och uppgiven av ständig smärta. Kan även bero på att doktor Linda sänkt cortisondosen en aning. Kan hända jag får höja upp den igen.
Har i alla fall fått en tid hos kirurgen nu och visa upp bråcken och såret/stomin. Har fått ett bråck i själva såret också :( Ingen har tittat på såret sen plastikoperationen i Umeå...rätt konstigt tycker jag. Ingen uppföljning förrän nu och det har ju gått ett tag. Sköterskan har ju tittat men menar att en kirurg borde ta sig en koll. Dom har bara viftat bort mitt prat om bråcken så det verkar inte vara nåt man gör något åt nu i alla fall.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar