fredag 16 maj 2014

mot helgen

Har beställt min andra Stelara spruta som skulle komma till apoteket idag. Till veckan är det dags för omgång nummer två. Jag hoppas verkligen att den ska ge mer effekt än den jag tog för 4 veckor sedan. Har märkt förbättringar på huden och det är jag glad för men dessvärre biter den absolut ingenting på värken och främst då i knälederna. Knälederna är ju totalt förstörda av artros och andra ledskador och det kan ju sprutan inte hjälpa mot tyvärr. Den hjälper mer mot aktiva inflammationer och hindrar inflammationer att uppstå. Så det är bara att bita ihop och vänta på operationerna. Det blir först vänster knäled och då det läkt så står nästa på tur. Sen är det bara att springa till Spanien och dricka en sangria eller två. Måste ju orka springa tillbaka också.
Efter dessa operationer är det dags att operera magen. Ingen liten operation och känner mig lite rädd för den då det krånglat sista gångerna jag blivit sövd. (syresättningen) Sen är ett nytt buksår inte särskilt lockande då såret jag fick i nov i samband med stomioperationen fortfarande inte är läkt.

Idag har sköterskan varit här och lagt om sår och tagit prover som reuma ville ha inför nästa spruta. Ringde dom igår och ville att läkaren skulle ringa upp men det måste vara nåt fel på deras telefon eller nåt...Just då jag skulle dra upp brallorna stövlade såklart killarna med varorna in. Dom har stora problem med att knacka. Såg att den ena hemskt gärna hade velat ha en skämskudde och stammade fram nåt om ringklockan som inte fungerade.

Nu ska jag nog ta bilen och åka ut en sväng. Försöker få håret blont igen och det blir nog ett fjärde försök idag. Jag hoppas håret sitter kvar sen. Nu är det blont med lite orangea/gula slingor och lite ojämt sådär. Kanske åka förbi farmor med lite kläder hon ska få. Är väldigt avundsjuk på moster Eva och mormor som är i Halmstad och är på ullared! Dom köper säkert en massa roliga saker. Vill också ner dit och umgås och se alla småkusiner som kommit till världen.

Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar