fredag 9 maj 2014

projekt handla

Handla kan ju låta så enkelt men ack vad det kan vara omständigt. Man kan ju tycka att jag inte skulle behövt åka och handla då jag fått varorna idag men eftersom jag beställer så tråkiga saker så måste jag åka och komplettera det hela då ett visst sug sätter in. Katten var också akut sugen på fisk och vad gör man inte för sin kompis ;)

1) gå in på webben och beställa taxi
2) vänta och vänta
3) bilen kommer 20 minuter försenat
4) taxichauffören tänker köra rakt över vägen då det är rött i korsningen och det dessutom kommer trafik från alla håll och jag får skrika " det är rött!" varav chauffören tvärstannar och säger "ojdå"
5) krycka mig fram genom affären och för varje sak ta ner ryggsäcken från ryggen, packa ner varan, stänga igen väskan, upp på ryggen med den igen och dessutom tittar folk liiite konstigt på en.
6) upp med varorna på bandet. Snällt visa att man packat upp allt och betala
7) vänta och vänta på återresan.
8) kravla sig upp i bilen, hitta färdtjänstkort, hålla reda på kryckor, hitta betalkort, på med bältet och åka hem.

Bara sådär

Fisken var oerhört uppskattad och det ligger nu en mätt, belåten kisse på renskinnet och myyyser. Det blev även en skvätt grädde. Matte har fått jordgubbar och grädde och jobbar nu på ostbågarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar