torsdag 13 maj 2010

dagvild

Totalt dagvild och har fortfarande knappt fått in i mitt huvud att det är röd dag idag. Jobbat dygn sen igår och min kollega skulle komma lite senare idag på morgonen för han skulle lämna sin son på dagis...jag skulle även ringa f-kassan samt reumatologen. Inget av detta gick dock att genomföra och inget dagis var då öppet idag. Då det inte fanns någon tidning innanför dörren på jobbet kom jag på att det ju var röd dag. Nåja, det innebär ju bara att jag haft helgersättning i natt och idag och det tackar och bockar jag för. Dessutom kunde jag inte bli utlurad av festsugna medmänniskor igår (då jag jobbade) eller idag-då jag ska upp i morgon och jobba. Tjäna pengar!- inte slösa dom. eh.. vad sa jag?

 Hade sett fram emot att träffa min gode vän Anna som är här uppe men den stackarn har halsfluss så hon ligger nog och yrar under nån filt med feber. Hoppas hon är piggare i morgon och orkar umgås lite. Pencellin brukar ju verka rätt snabbt så hoppas det gör det denna gång också så hon får ut nåt av sin lilla semestertripp här. Jädrans otur att bli sjuk nu :(
Nu ett varmt bad och sen bok. Också haft lite ont i halsen idag men all eventuell halsfluss undanbedes vänligen men bestämt- vänligen respektera detta.
Jag är goooodis suuuuuuuugen!
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar