måndag 31 maj 2010

Måndag



Om man ska städa ett badrum med klorin så är det lämpligt att först blanda ut klorinet i ex en hink innan användning. Man bör heller ej stå i klorin i badkaret eller inandas ångorna så att ögonen börjar klia och rinna. Det är dessutom ingen bra ide att hälla klorin direkt på en svamp och sen tokgnugga på kaklet så att klorinet skvättar åt alla håll och förstör kläderna. Man kan säga att ovanstående städ upplägg är ett typiskt vädurs upplägg då allt ska gå så fort som möjligt. Resultatet blev dock ett rent badrum hemma hos P som håller på att flytta och en egen designad t-shirt.

Raffe är full av saker och vi väntar på signal från P att komma till den nya lyan med pinalerna. Dock funderar jag starkt på att hävda att det varit inbrott i bilen och att dom båda kristallkronorna tyvärr blev stulna. Vi har käkat lunch på matstället som var det fjärde försöket till att få en matbit då alla stans mat hak verkar ha måndagsstängt? Varit på vc och tagit prover för morgondagens dropp och spruta i fotleden. Då jag sitter och väntar på att få ta proverna får jag ett sms av någon med okänt nummer där det står följande : Godmorgon! Har glömt inloggningen till fazerbröd- hjälp! Trodde givetvis det var någon som skämtade med mig så svarade nåt i stil med: va? du har nog fel nummer eller så har du andats in olämpliga ångor.
Då jag ska betala på apoteket ringer samma nummer men trycker bort då jag ej har tid svara. I bilen ringer jag dock upp numret då jag blev nyfiken och en kvinna svarar och säger: Hej Linda! Väckte jag dig?... nää.. svarar jag. Vad bra! fortsätter hon. Hör du du! Kommer inte in i fazerbröds system på datorn... vet du hur man gör? och så fortsätter hon prata i 190 om datasystemet och koder innan jag lyckas avbryta och säga att jag inte har en aning om nåt som har med fazerbröd att göra och att hon har fel nummer. Hon skrattade gott och jag med.

Nä nu lite nytta och sen hjälpa P med att flytta. Tror det blir en långpromenad sen i kväll för det gör ju inget om jag får ännu ondare i fotleden då den lika ska sprutas i morgon :) blir nog sola och handla också. Har blivit starkt beroende av TipTop och Läkerol salmiak tuggummin. Kanske måste söka hjälp? Dessutom en dyr vana då jag måste ta 4 tuggummin på samma gång för annars är det inte lika gott. Kan man aldrig bli beroende av typ.. broccoli?
Bjuder på ett kort av min nya "klorin" tröja. ( ovan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar