onsdag 26 maj 2010

låååååååångt.

Ingen sol i sikte men ändå riktigt härligt vara ledig. Har en envis inflammation i fotleden som inte vill ge med sig trots att jag vilar för allt vad filten/täcket och madrassen håller.Nästan nära att få liggsår. Inte riktigt min grej att vara stilla och vila så många dagar på rad men min kropp tycker visst att jag ska det för det talar den om väldigt tydligt. Fördelen med att vila och vara i stillhet är att man kan uppdatera sig vad gäller alla kändisars liv genom alla skvallertidningar man hinner läsa. Visste ni förresten att Viktoria och Daniel ska gifta sig!!?? ;) Men inte i någon tidning har jag hittat åtråvärd läsning och svar på mina frågor om Anna och hennes assistent.
Nu har dessutom ytterligare en fråga om en annan Anna upptagit mina tankar. Anna B ska ju kvala i morgon för sverige. Jag tror att det kommer gå bra och att vi tar oss vidare men om inte... åker då Anna hem till Sverige igen direkt efter semifinalen? eller stannar hon ändå och ser den stora finalen på plats? Var bor dom och har dom eget rum? får dom själva betala sin mat och vad äter dom? Har hon blivit kär i någon av dom andra deltagarna?  Undrar också om den långa flätan är hennes egen eller möjligen löshår och i såfall vilket balsam använder hon? Är hon månne nervös inför semifinalen och är hon inte lite frustrerad över att inte veta om hon ska vara med på lördag eller inte? jag menar det är ju trots ändå onsdag redan...jag skulle nog känna mig rätt frustrerad över det. Är nog frustrerad över att inte själv veta vad jag ska göra på lördag. Schlager eller åka bååååt? Hur fasen kan dom pricka in premiärhelgen samma helg som schlager finalen? hmmmmm.

Livet är fullt av frågor. Vissa stora och viktiga och vissa mer banala som dom ovan :) Kan vara rätt skönt med ytliga frågeställningar ibland då allvarliga frågor tagit för mkt tid i anspråk. Sen undrar jag ju givetvis i vanlig ordning vem Pernilla red osv men den frågan får jag ställa i hennes blogg. Pernilla har fortfarande inte fått någon visshet i vad hon gjorde förra midsommarafton så snälla! vet ni något så hör av er till henne. Vi vet bestämt att det inte var någon yttre stimuli som fått henne glömma hela midsommarafton så nästa frågeställning är ju om det är läge att ställa sig i kö till någon demensenhet?

Haft en social dag idag och pratat med dom flesta nära vänner på ett eller annat sätt. P var hit med pizza och cola :) vad mer kan man begära? Bror var hit med värdefull kunskap samt skjutsade mig och den onda foten ända till shell över vägen. Var tvungen att ta mig en bensträckare efter halva sträckan ;) Pratat med Anna, Eva, Camilla samt med dom som skapade mig i telefon. Vad vore man utan vänner och familj? svar: ensam och säkert väldigt olycklig.

Onödiga/ej genomtänkta saker man kan göra.
1) Hänga ut och vädra sängkläderna i spöregn
2) Ta 6 koffeintabletter innan sänggåendet
3) Äta 4 paltar om man har magsjuka
4) Äta samma 4 paltar om man är svårt allergisk mot mjöl.
5) Ta två sömntabletter innan man åker och jobbar
6) Äta väldigt nyttigt/svårtuggat mörkt bröd med bruten käke
7) köpa storlek 34 i kläder om man egentligen har storlek 38
8) köpa storlek 36 i skor om man egentligen har storlek 40
9) Hoppa i brännässlor
10) Låta bli att duscha på en vecka samt äta ost och vitlök inför en spännande dejt.
11) Bada badkar med kläderna på och tvätta håret med Ajax
12) Äta en trerätters middag före en hoppträning på häst
13) Gå in på bolaget och fråga om en billig resa till solen
14) Gå in på en resebyrå och fråga efter ett gott rödvin
15) Gå på en spännande träff med lösnäsa och peruk
16) Köra ner till sthlm i bil med handbromsen i
17) Klä sig i päls samt snowjogging och lägga sig och sola på balkongen i + 30 grader.
18) Gå på nobelfesten i bikini och mobba bordsgrannen hela kvällen
19) Gå ut och äta på fin restaurang och envisas med att sitta på bordet och ha fötterna på stolen
20) Äta sushi om man är svårt allergisk mot fisk.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar