måndag 17 maj 2010

Möten

Förmiddagen tillägnades solstolen, katten, solen och boken. Pysslade även undan lite hemma då jag insåg att jag snart kunde förväxlas med en tomat. Bestämde mig för att promenera till jobbet då vädret var underbart och " raffe" (bilen) bortadopterad. På vägen till jobbet upptog en viss sak mina tankar. Gick i min egna värld och funderade kring detta ämne. Då jag närmar mig jobbet möter jag en litet barn som möter mig på gångvägen med sin käpphäst. Barnet " galopperar" längst min sida med " ponnyn" och frågar mig sedan en sak som verkligen får mig att "haja" till samt berättar något sorgligt om sig själv och detta hade direkt anknytning till det jag själv funderat på/grubblat över hela vägen. Hela mötet gav mig energi och inspiration och det var för mig solklart att barnet hade nåt att säga mig. Vill inte gå in på vad det hela rörde sig om men ibland tror jag verkligen vi har någon som visar oss vägen om vi är mottagliga för att tyda dom tecken vi får.

Nu har jag och en kund fixat ett bad till skatorna därute. Det är ju så varmt och dom verkar törstiga. Dom har lovat lika varmt i morgon- lovley. Nu jobba lite. ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar