tisdag 4 maj 2010

inte idag... kanske i morgon

Saker jag borde göra men inte gör....

1) putsa fönstrena
2) sätta om blommorna
3) Städa i städskåpet då man får saker i huvudet då man öppnar dörren
4) Rensa i "krommo" skåpet för där finns allt från julpynt till pärmar, böcker, spel och batterier och saker jag inte visste att jag hade och antagligen inte skulle sakna.
5) Hälsa på släktingar
6) Besikta om bilen ( men det ska jag idag eller i morgon)
7) Ringa folksam
8) Dammsuga bilen
9) Städa på balkongen
10) Ta alla skåpar in och utvändigt... jag dör av bara tanken....
11) organisera i garderoberna en gång för alla.

Saker jag gör men som jag inte borde göra

1) Äta slarvigt och träna på luft
2) Träna för mkt/promenera för mkt för att knappt ta mig ur sängen sen :)
3) Shoppa ( men har lugnat ner mig betydligt!) ej shoppat på över en månad :)
4) Datoriserar alldelens för mkt och besöker sidor som Tradera som om man har otur lurar en till diverse onödiga köp och vips har man paket i trappen då man kommer hem.
5) Spelar blitz till ögonen går i kors
6) Budar på gamla skor och andra luddiga plagg jag aldrig använder och som jag inte kan ha.
7) Ta bilen till jobbet- borde gå eller cykla
8) Ger mer än jag får tillbaka till vissa människor
9) köper pocketböcker trots att jag har typ 50 olästa
10) skämmer bort katten alldelens för mkt!
11) Se hemska djurprogram/inslag om djur som lider och sen mår jag jättedåligt efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar