söndag 20 juni 2010

Beroende?

Tittade lite närmare på bilderna av mig och Pernilla som jag la upp igår. Tycker att vi ser lite utspårade ut på vissa bilder. Ser inte riktigt ut som vi....idag kom jag på vad det beror på. Det har sin förklaring i att vi inte hade fått något gott/socker/slisk på 7 dagar och det sätter minsann sina spår. Vi ser sådär okoncentrerade, hungriga och vilda ut som kanske kallas abstinens symtom? Pernilla var nära på att råna godisrem försäljaren och hon var så sockerflipprig så att hon inte ens visste att vad dom hette. Jag vill ha sånadär godisrör! Godisrör? sa jag. Nej jag menar sånadär godisslingor...?? ehh...va?  Det heter godisremmar!

Haft en mkt skön dag men blandade lugna aktiviteter. Ibland i soffan, ibland i sängen, ibland på rygg läsandes och ibland på sidan tv-tittandes och ibland satt t.o.m upprätt. Blev dock liiite rastlös så åkte och tog mig en bränna och handlade på Willys. Kände mig som värsta matoholicken på affärn och sneglade på plättar, läste innehållförteckningen på Brants goda skorpor och på digestivekexex (inte nyttiga) Och kastade lystna blickar mot chokladkakorna och godiset och då jag kom till frysdisken och träffade mr Tip Top var jag nära att brista ut i gråt. Är nästan värt en bragd medalj att gå ut från Willys utan något gott. Kan det aldrig bli midsommar??
Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar