fredag 18 juni 2010

Sjukvården....GRR

Då man söker läkarhjälp och dom inte hittar felet så har man i regel ångest ( enligt dom) Känner mig så jävla förbannad på sjukvården som ofta är totalt inkompetenta. Många läkare sitter där på sina feta rövar och tror att dom kan allt bara för att dom läst sig till olika saker i en läkarbok. Nedan kommer en dialog mellan mig och läkaren...

Läkare: Beskriv problemen
Jag:  ja... det känns väldigt trångt i bröstet och får anstränga mig för att dra in luften, känns tjockt liksom. Anfådd hela tiden.
Läkaren: Det du beskriver låter som ångest
Jag: (blänger argt) Nu är det så att jag jobbar inom psykiatrin och vet vad ångest är. Såvitt jag vet hjälper inte cortison mot ångest! Jag VET att det inte är ångest jag har!
Läkaren: ok...jaja
Jag: Känns väldigt trångt i luftrören och jag vet att jag är obstruktiv (trånga luftrör)
Läkaren: Vem har sagt det?
Jag: min reumatolog samt två läkare på vårdcentralen
Läkaren: Du är inte obstruktiv- då hade testet du gjorde idag visat på det ( Testet var ett utblåsningstest där jag alltid blåser normalt- UT. )
Jag: Men det tjuter ju i luftrören om kvällarna- jag hör ju att det låter trångt
Läkaren: Ja du kanske kan uppfatta det så
Jag: uppfatta?? Jag HÖR ju.
Läkare: mummel

Ja det var en del av våran extremt givande dialog. Han var inne på att det var kronisk inflammation i luftrören ( typ reumatism i luftrören) eller att det är biverkningar från droppet. Alla vänner/familj och t.o.m mina kunder på jobbet kommenterar hur anfådd jag låter bara genom att prata. Då ska vi inte tala om hur det är då jag ex promenerar eller rider. Känns som om jag ska kvävas mellan varven. I natt trodde jag att jag skulle behöva åka in och inhalera på akuten och jag är inte den som brukar förstora saker eller vara hypokondrisk. Cortisontabletter är det enda som hjälper men det är ju inte nåt man bör äta under lång tid. Ångest? in your dreeems gubbe lilla.
SUCK!

Nu äta lite gott, städa fågelfjädrar och pyssla på.
Trevlig TipTop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar