onsdag 9 juni 2010

jajamensan

Har för ovanlighetens skull varit mkt på jobbet dessa dagar. Tur jag är ledig nu igen så jag hinner hämta andan, " fniss". Dom har dessutom lovat pang väder i morgon så min förhoppning är att bättra på brännan lite med en god bok på balkongen. Jag lovar att jag ska tänka på er andra som jobbar :) Tänker även putsa fönster och göra i ordning balkongen med lite blommor. Blir även till att inviga den nya dammsugaren då jag åter igen har fjädrar i hela hallen... grrr....själva fågeln är dock i någons mage...

Ätit färdigt min cortisonkur nu och det är då en jäkla tur. Kom på mig själv med att snegla på katten och tänka att han nog skulle vara rätt god med lite kebabsås och pommes till. Har stigit upp 07 och ätit frukost även dagar jag varit ledig, inte likt mig! Har väl inte ätit frukost på typ 36 år. Man får en jädrans aptit då man äter cortison och helst om man blandar det med lite magkatarr.

Ridning igår och det var trevlig som vanligt. Red Farucco på planen och det gick ok. Har dock svårt att veta vad jag ska göra då jag inte har nån ridlärare som ger instruktioner och får som inte till det riktigt- tycker mest jag flängde omkring. Satte av och hade planerat att han skulle få beta lite på hemvägen. Dom andra hästarna började gå mot stallet. Upptäckte dock att mr F inte trivdes med att bli lämnad så han blev rätt uppspelt och kastade sig och galopperade runt som en furie så höll på att tappa honom och fick brännsår av tyglarna. " morr"

Just kommit hem från P där jag fått smörgåstårta. Väldigt mumsigt. Hon har fått så fint i lgh. Träffade även J där som jag ej träffat på länge. Trevligt! Nu har jag mellan landat här framför datorn men ska åka ut till stallet nu och se ridlektion och pussa på nåns mule.
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar