torsdag 10 februari 2011

Beröm

Det är så sällan man säger nåt bra om sig själv för det ska man ju liksom inte göra. Anses ju som lite "fult" att framhäva sig själv positivt och får man beröm eller en komplimang så förminskar man det ofta. Nu tänker jag strunta i det och klappa mig själv på axeln. Tycker det är jäkligt bra av mig att rida, träna och jobba heltid med kroniska smärtor, inflammationer, flertalet sjukdomar, ryggbesvär och diverse hälsoproblem. Dessutom tycker jag inte att jag är någon som gnäller om det heller. Måste säga att ridningen faktiskt går rätt bra med tanke på att jag har kroppen och hälsan emot mig. Orkar kanske inte rida lika intensivt som friska personer och måste vila mellan varven men jag rider i allafall. Är himla glad över att jag fortfarande kan sitta i sadeln efter 18 år av svår ledsjukdom och div följdsjukdomar och muskelsvaghet. Är glad över att jag är rätt tjurig av mig och inte ger upp så lätt.

Beklagar om jag nu fick läsare där ute att börja må illa över mitt självberöm ;) Tror vi alla skulle må bra av att berömma oss själva lite oftare. Du är bra! Jag är bra! Vi är bra!

3 kommentarer:

  1. Du e duktig gumman, kämpa på =) å ge dig själv beröm vareviga dag, det e du värd. Trevlig helg. Kram moster Eva

    SvaraRadera
  2. you go girl you rock :-) du är berundransvärd hur du har orken! /Anzo(din "gamla" jobbar kollega)

    SvaraRadera
  3. Hej Anzo! Det var inte igår :) hoppas allt är bra med dig och din familj! Tack ska ni ha för era snälla rader! Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera