torsdag 10 februari 2011

Knäcker mig!

Inte sovit bra i natt alls pga skitryggen. Har åter igen ont på samma ställe och som strålar mot revbenen. Varje gång jag rört mig i sängen har det huggit till och då vaknar man rätt mkt. Hade turen och få en tid hos Bramberg men vi tänker nog inte likadant han och jag. Min önskan var att han skulle bända och knäcka lite så jag kunde åka och rida men han tycker inte att det är någon ide alls eftersom det kommer tillbaka på en gång och att man i stället måste se till varför saker och ting uppstår i kroppen och var det finns obalanser. Han fixade och trixade en del och mina ryggproblem kommer av svag muskulatur på vänster sida samt svagt bäcken. Sen hade jag div andra obalanser så han har vad han gör doktorn. Frågade aldrig vad han ansåg om att jag skulle åka och rida för hade en känsla av att jag inte hade gillat svaret.

Om man inte får doktorn att knäcka i ryggen så kan ju alltid Pernilla göra det. Först var hon väldigt motsträvig till att alls röra i mig då hon trodde jag skulle gå av eller bryta några ben. Sen fick hon upp ångan och fick fram inte mindre än 4 knäckningar- knak kanske det heter? Jag knäcker mig!/Dig!
Efter lite voltaren och värktabletter beslöt jag mig ändå för att åka och rida. Red Kamira och hon kändes rätt trevlig. Hon var rätt så mager i julas men nu ser hon fin ut igen (information till A) pysslade och gav äpplen.

Just nu känns det faktiskt rätt ok i ryggen trots ridpasset. Om det då är Bramberg eller Pernilla som orsakat det låter jag vara osagt. Pernilla är då mkt billigare än Bramberg och det kostade bara lite köttfärssås och spagetti.

När fn ska det bli varmare ute? Har en extremt jobbig och överaktiv katt. Less på att frysa och hacka upp tanklocket varje gång jag ska tanka. Blod och hjärnsubstans fryser och blir till is och man blir kall, pionröd och trögtänkt.
Har en långhelg på jobbet att se fram emot. Ev Boden och lite räjv på lördag. Pernilla spelar och jag har inte varit ut på lääääänge.
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar