fredag 11 februari 2011

Jobb

Befinner mig på jobbet och har stängt så nu är det bara jag här. Varit en bra dag med förtroliga samtal. Ibland är det här alltför lungt men så kan det även vara som idag då många hade behov av att prata av sig lite. Ringde på dörren runt 19 30 och då jag öppnade var ingen där. Kikade bakom ytterdörren och blev döskrämd då det där stod en asiatisk liten man som var gode rund under fötterna och förmodligen druckit något starkare än mjölk till maten.Han kunde väldigt dålig svenska och sluddrade och det enda jag kunde förstå var: Kan du hjälpa mig? Frågade om han var sjuk men det var han inte. En brukare kom ner och efter 10-15 minuter förstod vi att han ville ha hjälp till Bäverstigen. Jag kunde ju dock inte lämna boendet och ville heller inte att någon boende skulle följa honom. Efter många om och men gick han igen och jag var noga med att låsa dörren resten av kvällen.
Nu är det inte så länge till utstämpling och kramkalas med kuddo. Ryggen känns bättre idag.
Sov gott därute och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar