måndag 30 maj 2011

Mat.

Det här med mat är då ett helt företag. Den ska handlas, betalas, gärna vara varierad, och vara nyttig och god. Tycker att det är intressant att handla med någon annan och se vad dom sätter i korgen så jag och Pernilla har handlat ihop flera gånger. Man kan få lite lite nya ideèr och förhoppningsvis en alldelens ny och god matupplevelese att glädja lilla kistan med.
Har just kommit hem från Willys med tre påsar med jag vet inte vad. Handlar en massa ingredienser utan att egentligen ha någon plan för när jag ska använda dom. Ibland tar jag ut svängarna och köper något jag absolut inte brukar köpa som idag.... Vad ska jag göra med denna? Jag hoppas verkligen att man bara kan klippa upp förpackningen och äta den som den är men tror man kan det då det står varmrökt?

Äter alldelens för lite fisk så tänkte vara lite nyttig. Andra halvkonstiga saker som åkte ner i korgen blev kronärtskockor, ölkorv, torkade plommon, boveteflingor, och rädisor. Resten blev ungefär sånt som jag brukar köpa.
Kan verkligen förstå barnfamiljer och deras matproblem. Jag kan ju äta när och vad jag vill och behöver inte hålla på att laga vettiga middagar varje dag. Brukar faktiskt tycka om att storhandla och det är jag nog rätt ensam om men då man storhandlar själv blir det förbaskat tungt!

Förövrigt har jag varit på reuma idag och fick beskedet att jag inte får ta någon medicin förrän om minst tre månader för att mage och tarm måste vila. Jag hoppas verkligen att jag i allafall kan få en hyfsat ok sommar. Remicade och voltaren är ju det som gjort att jag ändå fungerat rätt bra men inget av det får jag ta mer. Planen är att sätta in en annan medicin till hösten som jag ska ta själv i sprutform en gång i månaden och som liknar remicade men är något mildare. Här framöver är det bara cortisonsprutor och vissa värktabletter som gäller.

Ledig dag i morgon. Hoppas på sol. Ridning på kvällen.
/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar