tisdag 31 maj 2011

Natten som gud glömde

Nu har jag haft två nätter på varandra då sömnen varit i stort sett obefintlig. Har fått någon konstig klåda över hela kroppen och det kliar så jag håller på att bli gaaaaalen. Man kan ju tänka att det är en biverkning av något men har inte börjat med nån ny medicin utan äter snarare mindre mediciner nu än på länge. Huden är rödflammig men inga direkta utslag. Får ringa och höra med vc så att det inte är nåt som kan vara kopplad till magen igen. Har ju avslutat pencellinkurerna så det kan ju inte vara därifrån...

Då jag väl slumrat till runt 03 så vaknar jag igen av att två! getingar flyger runt och busar i mitt sovrum. Kan inte påstå att jag tycker om den typen av besök mitt i natten så flydde ut till soffan med täcket och kudden i högsta hugg. Tror inte jag var så smidig för Zambo höll på att hoppa ur pälsen där han låg och sov i sin fotölj.
Fick nån timmes sömn men vaknade av att det var så obekvämt så smög tillbaka till sovrummet för att kolla läget om mina besökare var kvar och såg inte till dom så dom hade nog hittat ut igen genom det öppna fönstret. (not)
Halvslumrade till 07 då jag åter igen väcktes av en ovälkommen gäst som surrade och flög runt huvudet. Nu har jag stängt in honom i sovrummet och hoppas på att han tänker hitta ut. Vet förresten inte om det är en han men nu får det vara det. Hans kompis har då lämnat bygget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar