tisdag 17 maj 2011

Tisdag

Jag fortsätter på linjen "vigda mina vyer med häst". Idag har vi haft körning på teorin och det var första gången jag provade köra en häst. Erika var våran fröken idag och det var roligt men rätt svårt att köra. Råkade köra över en kon men annars lever alla fortfarande. Man kan ju säga att det är rätt stor skillnad på att köra och rida. Då man kör har man ju inga ben som talar om för hästen om den ska gå framåt utan man använder körspöt i stället. Om hästen ska svänga till vänster så drar man i vänster töm samt lägger spöt på höger sida av hästen. Tror det är nästan rätt i allafall :)

I morgon börjar jag jobba igen efter sjukskrivningen. Känner mig inte frisk ännu och funderar på att ringa vårdcentralen och ta prover i morgon förmiddag. Har lite feber och hög puls och det kan tyda på infektion. Bättre kolla en gång för mkt än för lite.
Nu några desperata hemmafruar och sen lite Gurkan tv.
Hästen nedan är den vi körde idag. Henning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar