onsdag 23 november 2011

chokladbollar

Jag hade def inte tänkt skriva om detta då jag känner mig en hel del generad över mitt beteende och har sååå dåligt samvete. Kom sen på att jag antagligen kan glädja någon annan sockerberoende medmänniska som kanske har dåligt samvete över att dom äter för mkt sötsaker för då kanske erat intag av socker inte alls verkar så farligt längre. Dessutom har jag inget emot att bjuda på mig själv ibland. Här kommer historien.

Efter droppet i måndags gick jag förbi cafeterian och köpte en snickers. Nä det är ju inte så farligt men det kommer mera... hade ett akut behov av choklad och tänkte att det kanske hade nåt med droppet att göra.
Går och lägger mig och läser runt 22. Då kommer samma enorma socker/chokladsug över mig men inser att jag inte har nåt hemma. Kan knappt koncentrera mig på vad jag läser för att jag försöker att hitta en lösning till mitt enorma sug. Japp! jag kommer på det och går upp och bakar chokladbollar. Vet inte om man riktigt kan kalla dom chokladbollar-dom gick nog inte riktigt att definera. Ganska nöjd återvänder jag till sängen då jag ätit upp hela smeten/bollarna (gjorde inte så stor sats)

Somnar men vaknar 02:30 och har ett lika akut behov av socker IGEN. Vad gör jag? jo jag går upp halvt i sömnen och drar fram alla ingredienser och bakar en till sats CHOKLADBOLLAR! Man kliver inte upp mitt i natten och bakar chokladbollar! Denna gång var det då absolut inga bollar kan jag säga.
Igår kväll upprepades det hela och mitt i boken går jag upp och bakar.... jo just det. Chokladbollar. Får väl vara glad över att jag inte ha stigit upp i natt men det kan ju bero på att kakaon var slut....
Måste inskaffa krom tabletter fort som fn. Nu får det vara färdighaft!
Erkänn att ni inte alls har så dåligt samvete över eran lilla Japp nu? :)

4 kommentarer:

  1. Kanske lider du av svamp-Candidan? Skrivit om den i min blogg. Kramiz lilla sockermonstret. Älskar dig!

    SvaraRadera
  2. tror enda lösningen är att sy igen munnen. Nu jäääääklar! Älskar dig med! Kraaam!

    SvaraRadera
  3. Du har helt rätt, nu känns det mycket bättre :D Tack!

    SvaraRadera
  4. Jag visste väl att jag skulle glädja någon :)
    varsågod!

    SvaraRadera