tisdag 15 november 2011

olikheter

Pernilla kontra Linda.

Trots många olikheter är vi mkt bra vänner.

När Pernilla öppnar en present går det mkt sakta. Hon river försiktigt bort pappret för att inte skada det.
Som om pappret skulle känna det?

När jag öppnar en present går det på 4 röda. Jag sliter upp pappret och vill fort veta vad som döljer sig i paketet!

När Pernilla äter så går det ganska så långsamt. Omsorgsfullt tar hon en liten bit kött, en liten bit potatis, en liten bit gurka och avslutar med lite sås. Såhär fortsätter det tills måltiden är slut och då vi gick i skolan så räckte matrasterna inte alltid till.

När jag äter går det fort. Jag är hungrig och vill bli mätt snabbt. Dessutom kallnar maten om man inte äter upp fort.

När Pernilla mockar en box får man ha med sig matsäck (så länge tar det) Hon petmockar noga, noga och det får inte finnas något spår efter att en häst varit där popat.

Nu mockar ju jag inte så ofta längre men hade jag mockat hade jag nog hunnit med 10 boxar under tiden.

När Pernilla Ska ut på galej så prövas det outfit efter outfit och hela garderoben åker fram men inte alltid tillbaka.

När jag ska på galej tar jag oftast bara på mig nåt

När man ska berätta något för Pernilla så frågar hon efter varje tänkbar detalj

Jag blir nöjd om jag får höra saker i stora drag och det viktigaste.

Pernilla ska alltid dela på saker. Allt som oftast frågar hon "ska vi dela på" ex glassar, pizzor, godispåsar, chokladbitar, en häst, filmer och tidningar.

Jag vill minsann ha hela kakan själv! Blir inte mätt på ett halvt skrovmål.

När Pernilla gör sallad eller hackar lök så blir det små söta bitar som man knappt ser.

När jag gör en sallad kan jag lika gärna ställa fram salladshuvudet på bordet.

Linda, Pernilla 5-0

                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar