torsdag 24 november 2011

lite poesi

Vem är du att dömma? du känner inte mig
du har aldrig varit där jag är, jag behöver inte dig

Vem är du att dömma? du vet inte hur det är
när jag var svag och ensam så fanns du inte där

Vem är du att dömma? du har aldrig känt uppgivenhet
känt riktig sorg och rädsla så säg inte att du vet

Vem är du att dömma? det är så lätt att stå brevid
så lätt för dig att säga att jag ska ge det lite tid

Döm inte någon på förhand, var försiktig med dina ord
dom kan förstöra och förgöra så det blöder inombords

Finns bara där och lyssna, du kommer aldrig helt förstå
det kan man bara göra om man själv den vägen fått gå

Livet har sina sidor och erfarenhet är stort
ta vara på dom du älskar för tiden går så fort

Låt inte hoppet försvinna gör så gott du kan
lyssna till dina drömmar och krama om varann

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar