lördag 5 november 2011

Lördag

Såg ni idol igår? Är så sjukt imponerad av Moa! Hon framförde en egen låt och den var otroligt bra!
http://youtu.be/qxaRcGYXS7Y  lyssna får ni höra.
För några år sen skrev jag också lite egen musik. Jag gick en gitarrkurs och sen började jag ta ut accord samt skrev text till och ibland blev resultatet en hel låt och några blev faktiskt helt ok.
Två av mina låtar har jag fått spela in i en studio som 30års present av Stefan och Pernilla. Det var första gången jag skulle sjunga i mikrofon och jag var sååå nervös så resultatet blev väl inte sådär jättebra. Pernilla hade inskaffat en liten flaska vin som jag skulle ta som "nervlugnande" men jag hade snarare behövt 4 såna flaskor men iofs kanske ingen hade hört texten då. Det var i allafall väldigt roligt att få prova på att sjunga i en studio :) Resultatet blev en cd-skiva med låtarna som släkt och vänner fick.

Har inte mått nåt vidare idag. Haft feber och rätt ont men nu i kväll tror jag svullnaden gått ner lite.
Hade lovat mamma att åka på graven så det gjorde vi (morfars) Det är så fint på kyrkogården när ljus brinner överallt. Min kära farfar ligger i minneslund i Boden så jag tände ljus och satte fram ett kort på honom i stället här hemma. Kan verkligen sakna honom ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar